Ostatnie składy Impuls 2 wyjechały z Newagu, kontrakt realizowano dla Województwa Małopolskiego

To ostatni już składy Impuls 2, które sądecki Newag wyprodukował dla Województwa Małopolskiego. Zamówienie obejmowało produkcję 9 składów a wartość kontraktu, który obejmuje także 5 letni serwis, to ponad 245 mln zł – w tym unijne dofinansowanie w wysokości ponad 169 mln zł. Projekt jest również współfinansowany z Funduszu Kolejowego.

Nowe pociągi Województwa Małopolskiego jeżdżą z prędkością do 160 km/h. Nowoczesne, ekonomiczne i komfortowe pojazdy wyposażone są m.in. w klimatyzację, WiFi, miejsca na rowery, miejsce na bagaż.

Nowa flota pojazdów dostosowana jest do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, rodzin z dziećmi, kobiet w ciąży, seniorów, osób z ciężkim bagażem oraz obcokrajowców. Pociągi wyposażone są w urządzenia typu rampa i winda automatyczna umożliwiające wejście i wyjście z pojazdu osób o ograniczonej mobilności oraz pentlę indukcyjną dla osób z dysfunkcją słuchu.

W każdym pociągu zainstalowane zostały systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Wszystkie przyjęte rozwiązania spełniają wymagane normy oraz pozwalają w pełni wykorzystać możliwości posiadanej infrastruktury torowej i sieciowej przy jednoczesnej trosce o środowisko oraz gwarancji komfortu i bezpieczeństwa pasażerów.

Nowy tabor przeznaczony jest do obsługi połączeń aglomeracyjnych przez dwóch przewoźników: Koleje Małopolskie Sp. z o. o. oraz POLREGIO Sp. z o. o.

Szczegóły w materiale filmowym.

Skip to content