Na tę chwilę sądeccy kierowcy czekali z utęsknieniem – po prawie dóch latach zakończyła się budowa nowego wiaduktu na ulicy Kolejowej.
W piątek, punktualnie o godz. 9:00 otwarto skrzyżowanie a ulicą przejechały pierwsze samochody. Nowe skrzyżowanie bezkolizyjnie łączy ul. Kolejową, Asnyka i Zieloną, zastępując przejazd kolejowo-drogowy, który funkcjonował tu wcześniej. Nowy układ komunikacyjny to efekt modernizacji torów na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. W ramach inwestycji powstały drogi, chodniki i wiadukt kolejowy. Dzięki nim kierowcy i piesi będą mogli bezpiecznie przedostawać się na drugą stronę przebudowanej linii kolejowej.
To kolejny drogowy efekt inwestycji PLK SA w Nowym Sączu. Od lipca mieszkańcy korzystają z nowego skrzyżowania bezkolizyjnego, które powstało na ul. Krakowskiej, w sąsiedztwie modernizowanego przystanku Nowy Sącz Chełmiec. Wykonawcy kończą prace budowlane również w innych częściach miasta. W listopadzie zostanie oddany do eksploatacji przejazd kolejowo-drogowy na ul. Kościuszki i nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką. W tym samym miesiącu zakończą się prace drogowe przy ul. Węgierskiej, gdzie powstał większy wiadukt kolejowy, co pozwoli na budowę szerszych i bezpieczniejszych chodników.
Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych to istotna część modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. Wszystkie prace budowlane na tym fragmencie modernizowanej linii zakończą się w I kwartale przyszłego roku. Obecnie PLK SA realizują projekt „Podłęże-Piekiełko” na sześciu odcinkach (Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte). Na dwa kolejne fragmenty: Tymbark–Limanowa i Podłęże–Gdów prowadzimy postępowania przetargowe.


